Mākslinieciskās jaunrades centrsPraktiskās estētikas skola

Klavierspēles apmācība (Ritvars Knesis)

 

Profesionāls mūziķis un pedagogs ar vairāk kā 40 gadu stāžu iemācīs gan pirmos soļus klavierspēlē, gan spēlēt izcilo instrumentu atzīstamā līmenī. Mācību programma ir iekļauti gan klasiskās, akadēmiskās mūzikas, gan arī džeza un estrādes mūzikas skaņdarbi un vingrinājumi. Tāpat liela uzmanība pievērsta spēlēšanai pēc dzirdes un akomponēšanai jeb pavadīšanai. Tas lieti noder dziedātājiem un vokālistiem.

Mūzika ir jūtu valoda, skaņas ir skanošas jūtas, kas tiek nodotas citiem. Feijerbahs

Dosimies skaņu pasaulē atvērti, redzīgi, dzirdētgriboši, iejūtīgi, pacietīgi un toleranti – tad arī rezultāti neizpaliks!

Nodarbības ir bez maksas, notiek latviešu valodā, no 7 gadu vecuma.

Vietu skaits ierobežots. Nodarbību laikus skatīt šeit

Neliels traktāts gudriem vecākiem jeb ko tieši attīsta instrumentu spēle

Nodarbošanās ar mūziku un kāda instrumenta spēlēšana viennozīmīgi būs ieguvums bērna attīstībai – turpinājumā konkrētas atbildes, kāpēc bērnam tas būtu jādara.

Pirmā spēja, ko attīsta reāla instrumenta spēle ir prognozēšana(anticipācija) – spēja darboties apsteidzoši.

Spēja vienlaicīgi atrasties divos dažādos laikos – šajā gadījumā cilvēks galvā gatavo nākamo darbību, kamēr reāli tagad spēlē konkrēto muzikālo materiālu. Šī spēja absolūti ir nepieciešama labai, raitai runas attīstībai.

Simultānuztvere – psihiskās darbības saīsināta forma, kas palīdz indivīdam vienlaikus, momentāni aptvert kādas parādības vai jautājuma komponentus un paralēli tos risināt. Skolēniem ar labi attīstītu silumtānuztveri nav problēmu risināt matemātikā teksta uzdevumus, veikli lasīt, rakstīt sacerējumus. Nekur citur dzīvē cilvēks nevar saņemt tik labu rūdījumu paralēlu, vienlaicīgi veicamu uzdevumu pārraudzīšanā un risināšanā, kā klavierspēlē.

Īslaicīgā atmiņa – smadzeņu spēja atcerēties tekstu pēc vienreizējas noklausīšanās.

Jebkura mūzikas instrumenta spēlēšana, īpaši, klavierspēle, attīsta domāšanas ātrumu. Jau bērnībā, labi attīstītas, šīs spējas vēlāk noder jebkurā citā specialitātē – biznesā, medicīnā, jurispudencē utt.

Ne tik zinātniskā griezienā – vai tas nav skaisti, ja bankas prezidents saviem padotajiem uz Ziemassvētkiem var nospēlēt vai nodziedāt dziesmu? Ja brālis ar māsu var dziedāt un spēlēt kopā?

Mūzika viennozīmīgi varbūt kā labs ģimeni vienojošs faktors. Arī biznesa partneru un vērtīgu kontaktu pozitīvai uzturēšanai, dažu tautas dziesmu un vairāku pasaules hītu zināšana noteikti uzlabos kontaktus vai vismaz pozitīvi tos papildinās.

Caur mūziku, ar katru iemācīto skaņdarbu, kuru bērns reāli un pārliecinoši ir iemācījies nospēlēt vai nodziedāt, noteikti var iemācīt bērnam savas vērtības apziņu. Apziņu – es varu! Dziesmu dziedāšana vairākās svešvalodās vienkārši uzlabo svešvalodu un arī citu kultūru apguvi. Ja noņem vecākus, draugus un naudu, iemācīt rūpēties par vienu ļoti svarīgu lietu šai dzīvē, par to – Cik vērtīga ir Tava Galva!

/Antra Ķestere, Mūsdienu ritmiskās mūzikas biedrības priekšsēdētāja, delfi.lv – calis.lv/

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *